måndag 14 februari 2011

Barnmat, soppor, pulver, piller.

Barnmat, piller, soppdiet, nutrilett, inte äta alls, vräka i sig och sen spy upp det. Ja listan kan bli lång på desperata försök att gå ner i vikt snabbt. Vill ni veta sanningen? ;) DET FUNGERAR INTE! 
För det första, gå inte på någon värdelös diet! En diet brukar oftast fungera dom första veckorna, visst du kanske gå ner några kg. Men fungerar det i längden? - Nej, det man ska välja eller göra. Det är en livstilsförändring. Det enda som gör att man lyckas gå ner i vikt, hålla vikten, vara hälosam och må bra. Men det kan vi ta någon annan dag. 

  • Äta barnmat? Det dummaste jag någonsin har hört. En vuxen människa som äter barnmat? Komigen. Den dagen du slutar äta barnmat och börjar äta vanlig mat. Vad tror ni kommer hända? Man går upp i vikt igen
  • Bantningspiller sålänge du inte är extremt överviktig så klarar du dig utan några piller. Trust me! För sanningen är att man kan inte bara sitta hemma & hoppas på att gå ner i vikt. Man måste göra något åt det! 
  • Äta/dricka soppa i ett par dag för att kunna komma i den där klänningen till den där festen som är om några dagar. Sure! Men det blir inget bestående resultat. Innan du vet ordet om det så har du gått upp till din vanliga vikt igen. 
  • Nutrillet & andra måltidsersättare Dyrt och onödigt. 
  • Att inte äta alls är bara dumt. Inte tala om alla psykiska besvär man får av det, dessutom blir hyn dålig, dåligt hår, du tappar omdömet om allt i princip. Samma sak gäller att spy upp maten. Inte bra! skärp er! 
Men som jag skrev innan, listan kan bli lång och att skriva upp alla olika korkade dieter skulle inte fungera.








6 kommentarer:

Linnea Sjöström sa...

bra inlägg och bra skrivet! :) Stämmer. Några planer för dagen ? Kommentera gärna i min blogg om du har några musiktips, eftersom jag reser bort på fredag vill jag gärna ha med mig ny musik= )

Jag har just nu 3 stycken tävlingar i min blogg där man kan vinna tandblekning, jättefin ring och andra fina saker, värt att kolla in, kanske det är något för dig :)

http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/february/tavling-vinn-tandblekning.html#comment

http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/january/tavling-i-sammarbete-med-giftstorese.html#comment

http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/january/tavling-vinn-korsring.html#comment

Hoppas du får en trevlig Onsdag idag :)!

Viola sa...

Precis! Har själv provat det mesta och det är verkligen inte värt det. Det enda man gör med samtliga metoder är att sabba sin ämnesomsättning så att den börjar förbränna långsammare tills man äter normalt igen. Och det kan ta år innan den återställs. Verkligen onödigt.

Prinsessanadia sa...

Läste något om ett bantningsplåster för ett tag sen med. Går någon verkligen på det undrar man ju. Jag menar, hade det fungerat hade det varit en världsnyhet och varenda människa hade sprungit och handlat plåster. Det finns inga lätta genvägar. Att äta nyttigt är det enda sättet som funkar.

MLI sa...

Woop woop! Nu är det absolut sista chansen att anmäla sig till tävlingen i min blogg om det egendesignade söta berlockarmbandet.

Kika gärna in om det är något för dig;
http://lovelimli.blogg.se/2011/january/tavling-pa-g.html

XOXO!

evelina sa...

hej min bästavän är med och tävlar i en musiktävling , hon sjunger ! :)
skulle du vilja lägga en röst på henne ? alla som röstar länkar jag imorgon kväll, vore SKIT schysst!

http://melodifestivalen2011.santamaria.se/?id=137#/rosta

n sa...

Är du ute efter en alldeles egen frågesida på bloggsvar.se? Nu kan Du vinna en! Lottar ut två stycken inbjudningar i min blogg, varav den ena är slumpvis och den andra vinnare för bästa motivation!

In och tävla vet jag!